Detaljniju analizu zbog čega su aerodrom Tuzla i Lumiwinsgs izabrali postojeće destinacije dao je urednik portala zammaero.
Aerodrom Tuzla je pod svaku cijenu htio zadržati letove za Berlin i Beč, no ova dva aerodroma nisu htjela dati nikakve popuste, a takse su im ekstremno skupe, Berlinu čak 38 EUR po putniku.
Kompanija se odlučila za Maastricht zato što Rotterdam i Eindhoven nisu imali slobodnih slotova i nisu mogli prihvatiti letove iz Tuzle. I tu nisu imali alternative, jedina opcija je bila ne letjeti Nizozemsku.
Tuzla se odlučila za Stockholm Skavstu aerodrom za koji je letio i Wizz Air, no iznenađujuće ova linija ima najslabije punjenje od svih linija Lumiwingsa, iako je po svakoj logici trebalo biti drugačije. Dakle, garancija dobrog punjenja na linijama koje je prije letio Wizz Air ne postoji.
Tuzla se odlučila za Saarbrucken minijaturni aerodrom u Njemačkoj. Zašto? Wizz Air i dalje leti za Memmingen i Dortmund. Dotmund pokriva Cologne, te potencijalni Dusseldorf. Friedrichshafen je preblizu Memmingenu za letove.
Tu je jedino pitanje Karlsruhe koji je bliže Stuttgartu, ali njemu je jednako daleko i Memmingen. No Saarbrucken je daleko bliže Hahnu (kome je Dortmund prilično daleko), blizu je Karlsruheu, najbliže je Luxemburgu. OK, tu možemo raspravljati o Karlsruheu, no Saarbrucken je bolja opcija ako je jedna od meta bilo Luxemburg od kojeg je na samo 135 km.
Ipak to je mali aerodrom sa malom gravitirajućom zonom.
Esbjerg je alternativa Billundu (samo 54 km). Ali zašto se tražila alternativa? Zašto se ne leti Billund. Za razliku od toga Halmstad je odabran kao dobra alternativa za Gothenburg i Malmo za koje je letio Wizz Air.
Nije bilo dovoljno novaca i interesa za dvije linije, pa je odabrana destinacija koje je po 140 km udaljena od ova dva grada. Dobra opcija? Pa ako nije bilo opcija za dvije destinacije to je bilo jedino rješenje. Otvaranje samo jedne od dvije prijašnje linije Wizz Aira bi isključilo putnike ostale linije.
Ako je cilj bio Copenhagen onda je Malmo bio opcija, no ako se htjela naći opcija za Gothenburg i Malmo, a neka dalja alternativa za Copenhagen onda je Halmstad djelovao logično. Nažalost, piše zammaero.com
—————————————————————————————————————————————————-
Linije su uvedene radi putnika ali putnici se nisu odazvali. Najlakše je reći da je problem loš izbor destinacija ali je indikativno da je među pet linija koje održava Lumiwings, najlošiji odziv na liniji za Stokholm – Skavsta. Tu liniju je ranije održavao Wizz Air, imala je dobar odziv putnika pa se moglo očekivati da će baš ova linija sa Lumiwingsom imati najbolju popunjenost. Desilo se suprotno.
Ovaj podatak govori da putnici nisu prihvatili Lumiwings kao prevoznika. I prije prvog leta stvorena je atmosfera nepovjerenja u ovu malu kompaniju koja ima samo dva aviona ali Lumiwings je u ova dva mjeseca pokazao da se radi o pouzdanoj kompaniji. Odradili su sve letove bez i jednog problema koji se može vezati za kompaniju, piše portal bhstring.net
Takođe, treba znati da prazna sjedišta u avionu plaća Aerodrom Tuzla, odnosno Vlada TK. Subvencija od 2,5 miliona KM neće dugo potrajati, bez putnika je neodrživa na duže staze. Ako ne odustane Lumiwings, odustaće Aerodrom.
Na kraju treba reći i to da je naš Aerodrom mali aerodrom koji nije u situaciji da bira prevoznike, pogotovo ne one koji su po volji putnika. Ako putnici ne žele da iskoriste ono što im je ponuđeno nema smisla ni subvencionirati prazne letove. Aerodrom i Vlada TK su učinili što su mogli nakon zatvaranja baze Wizz Aira, putnici se nisu odazvali. Linije će na kraju morati biti ukinute i tu je priči kraj.
www.putujte.ba