spot_img

Razlike: Avioni u filmovima i avioni u stvarnosti!

Iako filmovi često koriste avione kao važan element za napetost, akciju ili dramatične preokrete, stvarnost kad je riječ o putovanjima avionom često je mnogo manje spektakularna nego ono što viđamo na velikom ekranu. Ipak, postoje zanimljive razlike između prikaza aviona u filmovima i stvarnog života. Ovdje ćemo otkriti nekoliko ključnih razlika.

1. Brzina i visina leta

Filmovi: U mnogim filmovima, avioni lete nevjerojatno brzo, s brzinama koje često prelaze stvarne sposobnosti komercijalnih letjelica. Takođe, visine leta se često prikazuju kao dramatično veće. Često se prikazuje da avioni mogu letjeti u “svemirskim” visinama ili čak na nevjerojatnim brzinama poput onih koje imaju borbeni avioni.

Stvarnost: Komercijalni avioni lete na visinama od oko 9.000 do 12.000 metara (oko 30.000 do 40.000 stopa). Letovi se održavaju na brzinama od 800-900 km/h (oko 500-560 milja na sat). Iako to može zvučati brzo, nije ni približno onome što se vidi u filmovima gdje su avioni često prikazivani kao superbrzi, a visine su mnogo iznad realnosti. U stvarnosti, komercijalni avioni lete unutar nižih slojeva atmosfere, daleko od svemira.

2. Turbulencije i nesreće

Filmovi: Kada se u filmovima pojave turbulencije, to su obično ekstremni uvjeti koji izazivaju dramatične scene. Avion često izgubi kontrolu, ljudi lete unutar kabine, predmeti padaju s polica, a piloti i posada bori se da povrate kontrolu. U filmu “Air Force One”, avion čak biva pod napadom i doživljava nesreću.

Stvarnost: Iako turbulencije mogu biti neugodne i zastrašujuće, one rijetko postaju opasne. Piloti su obučeni da se nose s turbulencijama i avioni su dizajnirani da izdrže čak i vrlo jake udara. Zrakoplovna industrija koristi tehnologiju i radare za predviđanje i izbjegavanje najgoreg dijela turbulencija. U stvarnosti, turbulencije rijetko uzrokuju ozbiljan problem, dok u filmovima obično služe za dramatične trenutke.

3. Užasne nesreće

Filmovi: U filmovima poput “Snakes on a Plane” ili “Flight” često gledamo ekstremne nesreće, gdje avioni padaju, eksplodiraju ili su napadnuti. Avioni se uništavaju u vatri ili potonu u okean, a likovi se bore za preživljavanje u nevjerojatnim uvjetima.

Stvarnost: Iako su avio-nesreće zaista ozbiljan i tragičan događaj, one su izuzetno rijetke. U stvarnosti, avioni su izuzetno sigurne letjelice zahvaljujući naprednoj tehnologiji, sigurnosnim protokolima i obuci posade. Moderni avioni su dizajnirani da prežive čak i u slučajevima ozbiljnih oštećenja. Preživljavanje nesreće je mnogo češće nego što filmovi prikazuju.

4. Interakcija između pilota i posade

Filmovi: U filmovima piloti često izgledaju kao superheroji koji preuzimaju punu kontrolu nad situacijom, bilo da je riječ o izbjegavanju napada ili o upravljanju letom u izuzetno opasnim uvjetima. Interakcije između pilota i posade su dramatične i obično vrlo jednostavne – pilot daje naređenja, posada ih slijedi.

Stvarnost: U stvarnom životu, avioni se upravljaju kao timski rad između pilota i kopilota, a u kompleksnijim situacijama uključen je i ostatak posade. Piloti ne rade sami, nego su svi članovi posade ključni za sigurnost putnika. Komunikacija je detaljna i kooperativna, a svi članovi posade imaju precizne zadatke koji se strogo prate. U slučajevima kriznih situacija, piloti se oslanjaju na proceduralne protokole i stalno rade u timu s kopilotom, inženjerima i drugim relevantnim osobama na tlu.

5. Avionski napadi i akcije

Filmovi: U filmovima kao što je “Top Gun” ili “Mission Impossible”, avioni izvode nevjerojatne akrobacije, letove kroz uske prostorije, ili čak napade na neprijateljske avione. Velike akcijske scene često prikazuju spektakularne borbe zrakoplovima u visokoj brzini i izazivanju eksplozija.

Stvarnost: U stvarnosti, komercijalni avioni nisu dizajnirani za akrobacije niti borbene misije. Oni su stabilni, dizajnirani za sigurno putovanje na velikim visinama i brzinama. Avioni za borbene misije (poput onih u vojsci) mogu izvoditi visoko tehničke manevre, ali to je daleko od onoga što je moguće u komercijalnim letovima. Filmovi u ovom slučaju koriste specijalne efekte i CGI kako bi stvorili fantastične akcijske scene.

6. Zrakoplovna oprema i kabina

Filmovi: Kabine u filmovima često izgledaju mnogo prostranije i udobnije nego što su u stvarnosti. Često imamo impresiju da su sjedala prostrana, a putnici imaju mnogo prostora. Također, oprema poput avionskih toaleta može izgledati mnogo većim ili luksuznijim.

Stvarnost: U stvarnosti, kabine su mnogo uže, a prostor između sjedala ograničen, posebno u ekonomskoj klasi. Oprema je funkcionalna, a prostor u kabini dizajniran je tako da maksimalizira broj putnika, a ne udobnost. Toaleti su, nažalost, još jedan uski prostor, a prostranost kabine ovisi o tipu aviona i klasi u kojoj putujete.

Zaključak: Filmovi vs stvarnost

Dok filmovi često prikazuju fantastične, dramatične i uzbudljive scenarije vezane za putovanja avionom, stvarnost je mnogo mirnija, sigurnija i manje dramatična. Avionski letovi u stvarnom životu su vrlo siguran način putovanja, a većina tih nevjerojatnih i spektakularnih scena koje vidimo na filmu su preuveličane za maksimalni efekt.

Dakle, iako filmovi mogu prikazivati avione kao opasna i uzbudljiva mjesta, putovanje avionom u stvarnosti je mnogo smirenije, sigurno i manje haotično.

www.putujte.ba

Napomena: Obavezno je prilikom prenošenja/preuzimanja sadržaja s web portala Putujte.ba u zaglavlju naznačiti izvor (Putujte.ba - sa URL odgovarajućeg sadržaja).

Slični članci

Refik.O
Refik.O
Moje desetogodišnje iskustvo u avio saobraćaju daje mi jedinstvenu perspektivu koju želim podijeliti s putnicima. Pišem kako bih im olakšao putovanja i pomogao da svaki let bude što ugodniji.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Zadnje vijesti

Naši partneri

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x