Dobitna kombinacija: Sky Alps bi trebao otvoriti bazu i na aerodromu Tuzla!?

- Advertisement -

Tokom ljetnog reda vožnje 2024. Međunarodni aerodrom Tuzla doživjet će značajan pad u ponudi letova i sjedala u odnosu na prethodnu godinu.

Za iste mjesece prošle godine Aerodrom Tuzla imao je u ponudi 501.480 mjesta, dok ove godine ima 206.988 sjedišta, što predstavlja pad od 59%.

Broj letova prošle godine iznosio je 2.786, dok je ove godine 1.276, što predstavlja pad od 54%. Zbog zatvaranja baze Wizz Air-a na aerodromu Tuzla i povlačenja dva aviona Airbus 320 sa aerodroma, mnoge destinacije su obustavljene bez odgovarajuće zamjene.

Uz finansijsku pomoć Vlade Tuzlanskog kantona, tuzlanski aerodrom je uspio potpisati ugovor sa grčkom aviokompanijom Lumiwings o otvaranju baze na aerodromu Tuzla sa jednim Boeingom 737-700 (149 sjedišta).

Lumiwingsu je dodijeljeno 2.400.000 bosanskih maraka (1.227.000 eura). Aviokompanija je otvorila pet ruta ka sekundarnim aerodromima u Njemačkoj, Švedskoj, Danskoj, Holandiji i nedavno jedan glavni aerodrom, Istanbul u Turskoj.

Lumiwings je vrlo mala, nepoznata aviokompanija sa flotom od samo dva aviona, jednog Boeinga 737-700, trenutno sa sjedištem u Tuzli i jednog Embraera 195, koji se trenutno nalazi na aerodromu Foggia u Italiji. Aviokompanija obavlja samo subvencionisane letove, što je čini neprivlačnom od strane konkurenata i aerodroma.

Budući da lokalne vlasti nude velike sume novca kao subvencije avio-kompanijama, više pažnje treba posvetiti drugim aviokompanijama osim Wizz Aira i Ryanair-a.

Sjajan primjer aviokompanije koja bi se mogla etablirati na bosanskohercegovačkom tržištu je Sky Alps ili Aegean Airlines, sa sestrinskom kompanijom Olympic Air, obje aviokompanije imaju savršenu flotu za poslovanje na bosanskom tržištu.

Upravljački tim Aerodroma Tuzla zajedno sa Aerodromom Mostar trebao bi doći do Sky Alpsa kako bi pregovarali o dogovoru koji bi bio od koristi za oba aerodroma. Sky Alps ima idealnu flotu za aerodrome Tuzla i Mostar i mogao bi imati koristi od baziranja aviona između oba aerodroma.

Dva aviona bi mogla biti bazirana u Tuzli tokom ljeta i nuditi letove za Mostar (na primjer letovi bi mogli raditi na sljedeći način, TZL-MUC-OMO-MUC-TZL itd. Na ovaj način Tuzla i Mostar bi mogli dobiti letove do glavnih aerodroma kao što su München, Kopenhagen , Berlin, Keln, Rim, Ljubljana, Beč (neće biti problema s prodajom 76 sjedišta na Dash8 avionu u odnosu na 180 sjedišta Airbus 320).

U zimskim mjesecima avio baza bi trebala biti u Mostaru jer su vremenski uslovi povoljniji u Hercegovini , letovi bi mogli raditi na sljedeći način: OMO-FCO-TZL-FCO-OMO.

Manji avion je savršen za sezonska tržišta poput Mostara i Tuzle, imao bi odlične rezervacije za cijelu godinu, bez obzira na godišnje doba. To bi osiguralo održivost aerodroma i sigurnost za klijente, da njihovi letovi neće biti otkazani u posljednjem trenutku.

Već u prvoj godini poslovanja broj putnika neće biti veliki kao 2019. godine, ali bi trebao biti oko 400.000 za Tuzlu i 150.000 za Mostar. Povezivanje sa velikim aerodromima u Evropi cilj je svakog malog aerodroma, uključujući Tuzlu i Mostar.

Oba aerodroma treba da udruže svoje resurse kako bi postigli isti cilj. Oba aerodroma bi trebala ukinuti trenutne vrlo nepovoljne subvencije, Tuzlanski aerodrom (Lumiwings), Aerodrom Mostar (Air Serbia i Croatia Airlines).

Sky Alps bi definitivno bio pristupačniji i nudio bi bolje usluge od sadašnjih avio kompanija. Pošto Sky Alps ima italijanski AOC, mogao bi da ponudi let i za Beograd i za Zagreb. Nažalost, rute od Mostara do Beograda i Zagreba su isključivo političke, zasnovane isključivo na političkoj agendi, bez ikakve analize o optimizaciji ruta i profitabilnosti.

Sky Alps potpisao je ugovor sa Lufthansom o hranjenju svoje mreže ruta, što bi moglo u velikoj mjeri uticati na poslovanje Mostara i Tuzle, obezbjeđujući rutu za Minhen, Frankfurt, Berlin, Stuttgart ili Keln i nudi beskrajan broj povezujućih letova na Lufthansinoj mreži. Takav dogovor bio bi veliki dobitak za oba aerodroma, čak i ako bi se uspostavila samo jedna od gore navedenih ruta, najvjerovatnije bi to bio Minhen.

Zagrebačka ruta je već neko vrijeme u funkciji i sa sigurnošću možemo potvrditi da ova ruta gubi velike svote novca bez ikakve koristi za grad ili aerodrom. Beograd ima veći potencijal zbog letova sa presjedanjem, ali je ipak skup za ono što jeste.

Sledeće rute bi mogle da rade tokom cele godine sa 2-3 leta nedeljno. Sve letove moguće je obavljati sa dva Dash8 aviona sa bazama u Mostaru i Tuzli ili po jedan u svakom. Nakon razvoja mreže i povećanja frekvencije, svi italijanski letovi mogli bi saobraćati sa posadom i avionima sa sjedištem u Italiji, zaključak je portala flyingbosnian.blogspot.com.

www.putujte.ba

- Advertisement -

Napomena: Obavezno je prilikom prenošenja/preuzimanja sadržaja s web portala Putujte.ba u zaglavlju naznačiti izvor (Putujte.ba - sa URL odgovarajućeg sadržaja).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Slični članci

Zadnje vijesti

Naši partneri