Dok se turistička sezona približava, Hrvatska već sada briljira kada je u pitanju avio povezanost sa svijetom.
Prema najavama Hrvatske turističke zajednice (HTZ), tokom ljetne sezone – od kraja marta do kraja oktobra – Hrvatska će biti direktno povezana sa čak 122 inozemna grada. Najviše letova planirano je prema Londonu, Frankfurtu, Münchenu i Beču – što pokazuje dobru stratešku usmjerenost ka najjačim evropskim tržištima.

Očekuje se realizacija 485 zračnih linija, uključujući domaći i međunarodni saobraćaj, uz blagi rast od 2% broja operacija putničkih aviona u odnosu na prošlu sezonu. Hrvatska će ovog ljeta biti dostupna iz 42 zemlje, uključujući i destinacije poput SAD-a, Kanade, Koreje, Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Najveći broj letova biće realiziran u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku. U opticaju je 54 aviokompanije, među kojima dominiraju Ryanair, Croatia Airlines, EasyJet, Eurowings i Lufthansa.
Samo Ryanair planira povezivati Hrvatsku sa više od 60 evropskih gradova, dok nacionalni avioprevoznik Croatia Airlines ima za cilj više od 30 destinacija.
Kada se povuče paralela sa stanjem u Bosni i Hercegovini, razlika je drastična. Iako Sarajevo, Tuzla i Banja Luka bilježe rast broja putnika, ukupna povezanost BiH sa evropskim i svjetskim gradovima još uvijek je na niskom nivou u poređenju s Hrvatskom. Avio mreža BiH je još uvijek oslonjena na povremene sezonske letove i nekoliko niskobudžetnih linija koje često zavise od subvencija ili kratkoročnih ugovora.
Za razliku od Hrvatske, koja ulaže milione eura u strateška partnerstva s avioprevoznicima, u Bosni i Hercegovini ne postoji jedinstvena nacionalna strategija razvoja zračnog saobraćaja. Rezultat toga je slabija dostupnost, manji broj direktnih linija i oslanjanje građana BiH na aerodrome u susjednim zemljama – prvenstveno u Hrvatskoj, ali i u Srbiji.
Hrvatska svoj uspjeh ne prepušta slučaju. HTZ je ove godine uložio više od 3 miliona eura u strateška partnerstva, uključujući saradnje s avioprevoznicima. Taj novac ne donosi samo više aviona na pistama, nego i konkretan priliv turista iz udaljenijih destinacija, posebno u predsezoni i posezoni.
Hrvatska je još jednom pokazala da je lider regije kada je riječ o turizmu i avio povezanosti. Bosna i Hercegovina, uprkos ogromnom turističkom potencijalu, još uvijek kaska.
Vrijeme je da i BiH poleti. I to ozbiljno.